Ta strona używa plików Cookies. Są one potrzebne do poprawnego działania strony. W dowolnej chwili możesz je zablokować w ustawieniach Twojej przeglądarki.

 

Ted Dougherty

quadrifoil.JPGTed Doughert to człowiek, który rozwinął idee zapoczątkowaną przez chłopaków od Flexifoila - latawiec w pełni sterowany, bez usztywnień. W ten sposób powstał model Sparless Stunter czyli  druga generacja latawców pociągowych. Skrzydło nie zawierało jakichkolwiek usztywnień i było sterowane za pomocą dwóch linek. Prace nad tym skrzydłem rozpoczęły się w 1985 roku a już w 1988 latawiec był dostępny w sprzedaży. Tą konstrukcją Ted wyznaczył kierunek rozwoju latawców pociągowych.

Rozwinięciem tego pomysłu był Quadrifoil zaprezentowany w 1990 roku. Quadrifoil powstał z połączenia ze sobą dwóch Sparless Stunterów. Latawce zostały połączone krawędziami spływu. Efektem tego był w pełni kontrolowany, czterolinkowy latawiec komorowy. Kształt tego skrzydła przypominał klasyczny prostokąt.

Quadrifoil był popularnym pędnikiem do buggy, aż do połowy lat 90-tych i w oryginalnej postaci był określany jako "Classic".

Sama nazwa Quadrifoil stała się nazwą marki stworzonej przez Teda. Do najbardziej znanych konstrukcji tej firmy, należą Competition, Competition X oraz Q2000. Niestety, żaden z tych latawców nie był już projektowany przez Teda.

quadcomp.jpg

tlokitepedia