Ta strona używa plików Cookies. Są one potrzebne do poprawnego działania strony. W dowolnej chwili możesz je zablokować w ustawieniach Twojej przeglądarki.

 

Rodzaje wózków buggy

Odkąd Peter Lynn zaprezentował koncepcję współczesnego wózka buggy, ludzie zaczęli się prześcigać w modernizacji i udoskonalaniu tej konstrukcji. W wyniku tego, podobnie jak w przypadku samochodów osobowych, pojawiło się wiele odmian wózków, o bardzo konkretnym przeznaczeniu.

Zanim zdecydujesz się na wybór jakiegokolwiek wózka, zastanów się nad tym, gdzie będziesz jeździć i czy interesuje się bardziej prędkość, swobodna jazda czy może skoki z wózkiem?

Przodem czy Bokiem 
To jest bezsprzecznie pierwszy dylemat. Klasyczna konstrukcja wózka ma wszystkie trzy koła skierowane w tą samą stronę co użytkownik. W ten sposób użytkownik ustawiony jest cały czas przodem do kierunku jazdy. Są jednak wózki, które burzą tą teorię, a wszystkie koła ustawione są prostopadle do użytkownika. Efektem tego, jest pozycja bokiem do kierunku jazdy. Takie wózki nazywamy Crab Buggy Najprościej to wyjaśnić na przykładzie jazdy z latawcem na snowboardzie oraz nartach.

Crab Buggy

crabbuggy.JPG

Jak wcześniej wspomniałem jest to wózek, w którym użytkownik ustawiony jest bokiem do kierunku jazdy. Takie rozwiązanie pozwala osiągać dość spore prędkości i eliminuje konieczność wykonywania zwrotów. Wystarczy wyhamować, ustawić latawiec po drugiej stronie okna wiatrowego i dalej jechać. Wózki Crab Buggy są bardzo popularne głównie nad morzem, gdzie plaże są dość wąskie. Z pewnością jest przyjemne rozwiązanie do robienia bardzo długich halsów. Ustawienie przodem do latawca, zmniejsza również dyskomfort wynikający z przesuwania się trapezu. Istnieją konstrukcje pozwalające na jazdę w dwie osoby, jedna obok drugiej. Musi to być wyjątkowe doświadczenie.

Tego typu wózki zdecydowanie polecamy na nadbałtycką plażę do kitespacerów. Jeśli latasz po trawiastym rozległym spocie raczej polecamy konstrukcję klasyczną.

Race Buggy

race-buggy.jpg

Race Buggy to już klasyczna konstrukcja. Jedno koło z przodu, dwa z tyłu, sterowanie nogami. Race buggy to wózki stworzone do ścigania się. Są długie, mają bardzo szeroką tylną oś i są bardzo nisko zawieszone. Pozycja użytkownika w takim wózku jest zbliżona do leżącej, a siedzisko głębokie, aby latawiec nie wyrwał pilota. Na takich wózkach osiąga się prędkości przekraczające 80 km/h, co kilka centymetrów nad ziemią robi piorunujące wrażenie. Wózki takie można spotkać praktycznie wszędzie. Należy jednak pamiętać, że aby móc wycisnąć z takiego wózka max możliwości, potrzebny będzie spory i dość równy spot, taki jak rozległa plaża na Romo czy lotnisko w Lesznie.

Kite Buggy

v-max2_full.jpg

Kite buggy, czyli ta najbardziej klasyczna forma. Można na niej poganiać w praktycznie każdym terenie. Spokojnie rozpędzisz się do 50-60 km/h, a i przyspieszenie będzie całkiem niezłe. Idealne rozwiązanie do nawijania kilometrów, czy jeżdżenia w urozmaiconym terenie. Na upartego nawet troszkę poskaczesz. Głównie jednak jest to wózek przeznaczony do czerpania przyjemności z jazdy. W wózkach takich najczęściej spotykamy tylną oś o szerokości od 120 do 140 cm.

All Terrain Buggy

truck2_biglight_full.jpg

Są to wózeczki bardzo podobne do tych typowych, klasycznych Kite Buggy. Zastosowano tu jednak bardzo duże opony. Dzięki temu wózek taki bez najmniejszego problemu pokonuje praktycznie każdy teren i nawet kopny piach mu nie groźny. Jest to idealne rozwiązanie do latawcowego off-roadu. Nawet wysoka trawa nie przeszkadza, chyba że mamy alergie..

Freestyle Buggy

Peter_Lynn_Competition_Standard_Buggy.jpg

Freestyle Buggy to wózeczek do skoków, jazdy na dwóch kołach i robienia innych dziwacznych rzeczy. Wózki te są bardzo krótkie, lekkie i mają oś krótszą niż 120 cm. Na ogół oś ma długość 1 metr. Wózki takie są niesamowicie zwrotne, bardzo szybko przyspieszają i łatwo wchodzą na dwa koła. Niestety nie nadają się do wyższych prędkości, gdyż szybko tracą stabilność, a niesamowicie szybka reakcja na skręt przedniego koła, sprawia że utrzymanie toru jazdy jest bardzo trudne. Wózki takie łatwo ulegają również uślizgom, więc utrudnione może być ostrzenie przy mocniejszym wietrze.

Sail Buggy

protask04.jpg

Sail Buggy to najczęściej Race Buggy z dołączonym żaglem. Pędnikiem jest w tym momencie żagiel podobnie jak w bojerze. Bardzo ciekawe rozwiązanie, szczególnie tam, gdzie nie ma możliwości odpalenia latawca (np. farmy wiatrowe)

Bike Buggy

kite-bike.jpg

Coś dla miłośników motocykli i rowerów. Buggy z dwoma kołami. Jazda jest dosyć trudna, natomiast frajda z przechyłów nie do opisania. Zdecydowanie pojazd na równe nawierzchnie, gdyż o utratę równowagi bardzo łatwo. Bike Buggy nie lubi też małych prędkości, a rozpędzić potrafi się całkiem przyzwoicie.

Reversed Buggy

Reverse04-1024x768.jpg

 Niezwykle ciekawa konstrukcja zaprezentowana przez MG Kites. Siedzimy i sterujemy buggy jak w wersji klasycznej, tylko z przodu mamy dwa koła, a z tyłu jedno. Konstrukcja przeznaczona jest do ścigania się i osiągania dużych prędkości. Jest o tyle wygodniejsza od klasycznego Race Buggy, że możemy dość blisko siebie trzymać stopy i nie mamy wielkiej, szumiącej opony między nogami.

tlokitepedia